11 oktober 2006

BÅÅÅL






Jeg har endelig gjennomførte bålet :))))))

Jammen gjorde jeg ikke noen erfaringer i forhold til bålbrenning også!

  1. Sørg for å ha et kamera i nærheten
  2. Bål trenger oksygen
  3. Bensin får bålet til å bli større, men det trenger frmedeles oksygen
  4. En stor bunke papirer på ca 8 kilo trenger mye oksygen
  5. Ikke bruk en plastikkrake for å tilføre luft. Plasten smelter. Bruk heller en jerngreip
  6. Å brenne ca 8 kilo papirdunge tar ikke 20 min på høsten, heller nærmere 1 time

For dem som ser ekstra nøye på bildene og tror dere ser ting som tyder på at det ikke er div versjoner at kapiteler og notater, husk at et ark har flere sider ;)

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Finaste baalet eg har sett bildet av noken gong! Skulle onske eg og hadde laga eit slikt baal, men daa hadde kanskje brannmann Sam i Bergen satt ned foten?

2:26 p.m.  
Blogger Rønn said...

Kanskje du skulle ta med deg alle papirene heim, so kunne eg hjelpe deg å sette fyr på bålet ;)

Det var en ganske befriende prosess!!!!

4:47 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Eg inviterer deg herved til mi bålbrenning første mars - MED champagne! Antrekk: GALLA og stålrive!

9:28 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hahaha
Fantastisk, det maa ha foeltes godt du :D

Vidar

4:49 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Trur BIR fekk gleden av aa brenne dei for meg...

7:34 p.m.  
Blogger Kamfjord said...

Sandane action!!!

12:50 p.m.  
Blogger Marianne said...

Det så skikkelig gøy ut! Har også lyst å lage et når jeg en gang blir ferdig, men det er vel ikke så populært å gjøre ett midt i byen kan jeg tenke meg

4:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home