29 september 2006

endret livssituasjon

Så er 10 års studier over! Jeg har en tittel; cand.polit eller for vanlige dødelig, jeg er organisasjonsviter. Jeg cand.

Jeg ble riktig full onsdag, akkurat som planen. Nå er bare problemet at jeg har prestert å miste den ENESTE nøkkelen til huset. Jeg har ikke klart å bringe nyheten til min foreldre enda. Takk og lov at de er på ferie. Bare fordi at de ikke er hjemme er også dusjen mine ødelagt. Det er VELDIG typisk.


Menmen, jeg har nytt ord å sette på CVen min: arbeidssøkende. Jeg må bare til Måløy for å melde meg arbeidsledig, slik at jeg kanskje kan få litt penger av staten...

På den positive siden, lånet mitt blir jo plutselig MYE mindre. Det er jo kult i seg selv.

Jeg nyter tingenes tilstand. Jeg har allerede samlet alle papirene som skal brennes. Jeg skal lage et stor bål ut på tunet, hvor minst 4 utkast av hvert kapitel av oppgaven skal lyse opp hele nabolaget. Jeg tror jeg skal vente til det blir mørkt slikt at minst halve sandane får med seg at jeg brenner bål. Dessuten har jeg samlet alle bøkene som jeg skal bort til mine gode venner på Gloppen Folkebibliotek og gi fra meg alle fagbøkene. Jeg tror jeg må begynne å bestille andre bøker, slik at de fremdeles kan få noen utfordringer :)

Jeg har fremdeles ikke drukket champis med Gjertrud og Farmor, jeg var alt for trøtt i går. Men vi har jo hele helgen.... I kveld skal tingene feires med Elfrid og Ina, de har jo også noe å feire at ejg har levert! Jeg er tilbake til verden.

Jeg tror ikke jeg klarer å vente med å tenne bålet. Jeg må ut i garasjen og lete etter noe å tenne bålet med. Jippi!!!!!!!

12 Comments:

Blogger bene said...

Gratulere så mykje med tittel!

var godt å sjå (og høyre) at du hadde vit til å feire deg sjølv litt skikkeleg her hin dagen!

lukke til som jobbsøkande!

7:21 p.m.  
Blogger Eva said...

Dette er jo stort, Kristin! Du har økt andelen "folk-jeg-kjenner-som-faktisk-
har-levert-hovedoppgave" med bortimot 75% skulle jeg tro...
Jubel og fanfare!

Ü

8:57 a.m.  
Blogger Rønn said...

Nei eg har visst vet nok til å feire og ta i mot fanfare HIPP HURRA!!!!! Særlig fordi eg i en alder av 21 ALDRI hadde trodd at denne dagen skulle komme. So då seier eg berre schlåål :D

Men 75%???


jeg er en av dem Û

12:08 p.m.  
Blogger Kamfjord said...

Hipp, hipp, hurra! (Ser at du har vært inn eog smugtittet på bloggen min uten å legge igjen en kommentar!!!! Fyyyyy!)

1:36 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Gratulerer Kristin,
Det gikk jo fint det ;)

Vidar

3:40 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hurra!!!!!!
Da er det ikke lenger noe poeng i å oppholde seg i de rurale delene av Sandane. Kom hit!
Jeg har jo vært med på å flytte deg før jeg, men denne gangen tror jeg vi må sette i gang en kronerulling å få noen unge, veltrente menn til å ta seg av selve flyttejobben (les:flyttebyrå). Da kan vi nemlig drikke øl både under pakking og flytting, og ikke bare under pakkinga som sist...

Hurra igjen!! Lykke til med jobbsøking!

10:26 p.m.  
Blogger Rønn said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

11:06 p.m.  
Blogger Rønn said...

Jeg kommer så fort jeg kan. Jeg må bare overbevise noen arbeidsgivere at jeg er verdt å ansette!!! Men jeg vet jo godt at du er god på kombinasjonen øldrikking og flytting. særlig det siste ;) Om du vet noen som har lyst å gi meg jobb også, så gi meg et hint:)

11:16 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Heisann snuppa!
Her har du ei lita helsing frå to Gløppara som syns atte det faktisk e litt trist atte du no er ferdig med å transkribere (sjå eg klara å skrive det i alle fall) og no er på utkikk etter jobb - noko som vil føre til atte du snart vil reise frå Sandane.
Dette vil føre til atte vi no må te å setje på kaffien sjøl, og kan ikkje lenger forvente å få den servert.... Vi vil heller ikkje få gje deg ein sofa, eit godt teppe og eit stort glas vatn og kanskje ein is, når Kristins verden ikkje e so grei som du ynskje den skal vere...

MEN MEN! GRATULERE SO MASSE MED OPPGÅVA! Beundra deg for det arbeidet du har gjort og det tolmodet du har hatt. Og sjøl om du kanskje ikkje finne jobben du ynskje deg her på Sandane so tenkje eg vel atte du stikke innom Sandane slik atte du kan vere med på ein skikkeleg fest - Du kjem nok til å sakne det litt om du no skal starte med litt meir kultivert drikking i byen!!!:-D

Ha ein fin kveld, Kristin!

10:12 p.m.  
Blogger Rønn said...

Kjære "mor og far"! eg veit ogdt ko reg skal gå for litt sut og kaffi ;D

10:41 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Gratulerer så masse med ferdig oppgave! Noen ganger er gode ting verd å vente og jobbe hardt for, dette er definnetivt en av dem!! Lykke til med flyttingen og sjarmering av arbeidsgivere. Tross alt Kristin: Hvis ikke du kan sjarmere, hvem kan da? Hilde

8:26 p.m.  
Blogger John said...

Ja, her er det bare å slenge seg på gratulasjonsrekka og ønske lykke til videre!
Og så bør vi få til en samling i Yatzi-klubben-liten-straight snart igjen.

3:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home