20 august 2006

jeg har, jeg vil, jeg skal

Det er helg. Det er søndag. Det er Sandanedagene.

Jeg er ikke fyllesjuk. Jeg har ikke gjort ting jeg angrer på denne helgen. Jeg har ikke skadet noen biler. jeg har ikke vært i Bergen. Jeg har ikke vunnet i lotto. Jeg har ikke brukt mye penger. jeg har ikke vært på Idol-konsert (det var det visst ikke mange andre heller som var). Jeg har ikke vært i 30-års voksenfest på Sotra.

Jeg har kjørt mye bil. Jeg har blitt stoppet i promillekontroll for andre gang i min -kjøre-bil-karriere. Jeg vært privatsjåfør. Hyggelig datter og venninne og fått alle trygt hjem. Jeg har vært enda mer hyggelig og meldte meg frivillig til å sitte barnevakt. Jeg har sett mye film. Jeg klarte å få 4 barn til å sove. (tihi andre er kanskje litt fyllesjuke idag og har kanskje litt fylleangst).

Jeg har skrevet 2 sider på en vanskelig kapittel. Jeg skal skrive minst 2 sider til. Jeg vet ikke helt hvordan, men jeg skal. Denne uken skal jeg på veiledning. Jeg har skrevet på 1 jobbsøknad. Denne uken skal jeg skrive den ferdig. Jeg vil ha en jobb snart . Jeg vil, jeg skal, jeg må bli ferdig med forskningsprosjektet.

Jeg har tenkt litt på hva jeg skal gjøre med oppgaven når jeg er ferdig. Skal jeg selge den til temaorganisasjonen? De kommer jo til å bruke den en del likevel? Eller skal jeg den til dem? Hvor mye skal jeg kreve av betaling? Hva er verdien på mitt hode? Hva er verdien på fire års blod, svette, tårer og frustrasjon?

Hvor lang tid bruker en på å skrive 1 A4-side? 10 minutter. Om en har tankene klar.

Jeg kan, jeg vil, jeg får til

Joda, fin helg :)