09 november 2006

Ikke-reklame

Jeg skal nå faktisk komme med en advarsel angående Kilroy travels.

I fjor var det en person i familien som fant ut at en god presang til bursdager og jul, var å kjøpe gavekort ved Kilroy travels. I utgangspunktet en glimrende ide. Det har vist seg i løpet av dette året at dette gavekortet har en del restriksjoner som gjør kortet rett og slett lite brukervennlig. For det første er kortet veldig personspesifikt. Dersom noen har lyst å gi kortet videre er dette ikke mulig. For så vidt greit nok. Det neste punktet er at kortet må brukes innen et år. også for så vidt greit nok. Så langt kan alt være greit.

Problemet blir når man faktisk skal bruke gavekortet. For å bruke kortet må man bestille reisen i butikken. Og alle som følger med på nettet, har kanskje skjønt at å kjøpe reise på nettet er billigere enn å kjøpe feks flybiletter på et reisebyrå.

Som jeg tidligere har fortalt, skal jeg neste helg til Amsterdam. Jeg hadde da følgende ressonement: jeg må bruke gavekortet, iallefall bestille reise før 19. desember. Ergo, det bruke kortet til Amsterdam. For å kunne bruke kortet best mulig, ble jeg derfor tilrådd av Kilroy å bestille både fly og hotell. Da ville jeg få best tilbud på begge deler. Med det resultat at jeg faktisk må bruke mye mer penger enn å bestille reisen på feks restplass.no. Da blir hverken ideen så veldig glimrende lenger eller kortet i seg selv så veldig greit.

Det hadde rett og slett vært bedre å få en sjekk øremerket til reise, enn å få et gavekort på Kilroy. Her i familien er konklusjonen at slike sjekker ikke skal bli gitt som gaver lenger....

2 Comments:

Blogger Eva said...

Hehe.
Høres ut som et genialt salgstriks, og intet mer!
God tur!

11:34 a.m.  
Blogger Rønn said...

Hehe, Slik kan man godt karaktisere virksomheten, ja. Gunstig for dem, mindre gunstig for oss.... Takk for det :)

9:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home