01 desember 2006

Reisende-kristin deler flere dårlige erfaringer

Når en skal ut og reise, kanskje bare til oslo (men likevel....), sørg for å sjekke at du har bestilt flybilett riktig dag....

Av og til kan det lønne seg å bo i rurale strøk (med flyplass). Jeg skulle til Oslo, jeg hadde booket flybiletten feil dag, og det var krise!!! Da kommer flyplassbetjenten (som ikkje hadde tia) og sier: Finstad - du har tabba deg ut, men du kan bruke biletten på flyet no kl 0650. Men eg har ikkje sjekka om der er ledig plass (før han bruker en evighet på å forklare hvorfor der ikke er plass). Etter en stund kommer betjenten springende: Finstad, Finstad - der ekje plass. Men du kan få plass på neste (som gikk 3 timer etterpå...). Der ekje plass på dette her (lynetnedslag i Sogndal osv). Du må kan med neste.

Det er hva jeg kaller service, som man bare får på små plasser? no problemo, kan berre ta litt tid - så fikser vi det.

(ja det kunne vært litt krise om jeg ikke møtte til avtalen i Oslo 0930. Ja, jeg slo i en hvit løgn om hvor overbooket flyet var, sist inn - først ut...). Men der satt jeg fint og ventet på at jeg kunne ringe til oslo og forskyve avtalen, når samme flybetjent kommer ut i ankomsthallen: "Jammen Finstad, du kankje sitte her. Sett deg heller i sofaen" og jeg fikk ekstraservice og tilvist plass. De skal ha for servicen, når det er jeg selv som har fucket opp....

2 Comments:

Blogger John said...

Jeg føler med deg, ikke noe gøy å ikke komme med flyet. Selv har jeg strandet i Istanbul i 4 dager, men jeg vil hevde at det ikke var jeg som fucket opp, men paven som fucket opp for meg. Han har nemlig vært her en tur og laget trafikk kaos av den typen der alt står bom stille og flyet dro derfor uten meg. Endelig reisemål var Dusjanbe, Tadsjikistan, og da det ikke akkurat er verdens navle går det bare to fly i uka. Får gå å trøstespise litt kebab.

5:45 p.m.  
Blogger Rønn said...

Paven skulle lært seg å passe munnen sin, så kanskje det ikke hadde vært nødvendig med så mye styr og kaos ;) Det er jo bare å innse forskjellen på 3 timer og 4 dager! Tror ikke jeg har så mye å klage over…. Jeg hørte nettopp fra Marianne at du var på vei tilbake til ”langtvekkistan”. Håper kebaben var god og at du rekker flyet neste gang. God tur tilbake til verdens navle :) (kan det være litt mer ruralt enn sandane?)

12:20 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home