31 desember 2006

Så er vi på vei inn i et nytt år

Nå er vi jaggu meg på vei inn i et nytt år. For noen år tilbake var jeg veldig flink til å ha en oppsummering av året som gikk, og kom alltid frem til at det hadde vært et spennende år. De siste årene har vært litt mindre slike oppsummeringer, men IDAG kan jeg si igjen at det har egentlig vært et bra år.

Julen har vært rolig og bra, med tidvis spennende innslag av nye mennesker som jeg aldri har festet med. Den har også inneholdt en av de festlige og morsomme ikkje-forspill-men-ut sammen med Elfrid (og det slår aldri feil!). Det var en fin julefeiring med hele familien, UTEN krangling. fantastisk.

Dessuten ble det klart rett før jul, som sagt, at jeg har fått plass å bo i Oslo (og det fikk også hele halve sandane (særlig sandane taxi...) med seg opp til flere ganger i jula). Dermed har de siste ukene gått med til rydding, pakking, vasking og kasting. Jeg holder rett og slett på å gjennom en aldri så liten renselsesprosess. Jeg har ryddet, pakket, vasket og kastet meg klar til nytt miljø, ny plass, nye utfordringer og ikke minst et nytt kapittel i mitt liv!!!! Jeg er rett og slett i svært godt humør for tiden.

Jeg har så vidt det begynt å ta farvel med folk rundt og kring, og det er faktisk litt trist. Men det er jo hyggelig å få kommentarer på at man blir savnet. Når sant skal sies vil jo enkelte veldig bra mennesker på Sandane savnet igjen også. Jeg har konkludert med at det aldri skal bli kjedelig å komme tilbake på ferie. Nå kjenner jeg folk her, de kjenner meg og jeg har virkelig følt meg inkludert i lokalmiljøet i det siste. Det er veldig hyggelig. Eldfrid har allerede lagt inn fast avtale med en tur på puben hver gang jeg kommer tilbake. Det er ingen avskrekkende avtale som jeg går med på bare for å være hyggelig.

Men som Mai sa i mail: nytt hjem, nye muligheter :)

Jeg ser frem til nytt hjem, nye muligheter og rødvin ved peisen i den nye leiligheten!

Det neste året blir jeg med på kaffi, vin og øl, kino, konserter (salsakurs er jeg ikke helt sikker på?), alt som er kjekt å gjøre i Oslo!

Godt nytt år, folkens.