20 februar 2007

I Oslo

Jammen har tiden fløyet den siste måneden! Det har jo gått over en mnd siden sist jeg oppdaterte her...

Vel for å si det slik: Jeg har begynt å jobbe. Jeg har begynt å kjenne jobblivet på "ordentlig". Hehe. Mitt liv består for tiden av jobbing, spising og soving. Typisk dag: Jeg står opp før 7, går på jobb, er hjemme mellom halv seks og seks. Lage middag, spise den foran tven hvor jeg sovner på sofaen. Vokner på sofaen og tusler i seng. Mandag tom fredag. Det er faktisk veldig lite action.

Hva jobben består i, har jeg vel for så vidt allerede avslørt. Koordinering av vedlikehold av bensibstasjonene til et visst oljeselskap.Jepp jeg er i oljebransjen. Shocking :D Arbeidet begynner å ta seg opp, og jeg er kommet så langt at jeg begynner å behandle ordrer som er helt tydlig mine, og som er helt tydelig feil. Ordrer som gjerne er to uker gamle, og jeg sitter på jobb og må innse at det nok er en del på kvoten over begynnerfeil. Den kontoen er kanskje på vei til å fylles opp. Men om ikke annet, tar jeg det som et tegn på at jeg i allefall har kommet lengre i læringsprosessen. Og det kan jeg jo mye om, så dette lover godt.

Ellers har jeg tatt opp kontakten med noen gamle venner, og det er jo veldig hyggelig. De sørger for at jeg kommer meg ut av huset av og til. Rannveig ser det som sin oppgave å guide meg rundt omkring i Oslo by. Plustelig befinner jeg meg steder hvor jeg har vært før. Jeg er ikke sikker på om jeg klarer å finne frem til alle disse veiene som vi går, men det mener hun er helt perfekt. For da må jeg ta med henne på turer igjen. Vi har visst gått en del i Ullevålsområdet, og har funnet noen fantastiske hus rundt ullevål hageby som vi gjerne kan få.

Mai (min asmboer) har også gjort en innsats med å vise meg søndagsmarkedene på Grüneløkka. Det passer meg alledeles utmerket. Plutselig hadde vi her en søndag brukt mye penger. Hun kom hjem med vintersko, og jeg med vinterjakke. Mai er forresten min nye krssordpartner. Vi akn gjerne sitte både lørdag og søndag med 4-5 forskjellige kryssord fra forskjellige aviser med forskjellige vanskelighetsgrader. Dermed har jeg klart å føre med meg tradisjoner fra Sandane som jeg likte veldig godt :)

Det var en lite oppdatering på mitt nye liv. Det er endelig begynt å bli en vane, og alt er ikke lenger så veldig nytt. Jeg har fremdeles en bra jobb, og jeg bor fremdeles i et veldig hyggelig kollektiv. Selv om badet fremdeles ikke er blitt særlig oppusset.